Game from Wide Screen
Image default
PlayStation

Megvannak a PlayStation 5 specifikációi

Mark Cerny egy órán keresztül elemezte, hogy mit fog tudni a Sony következő generációs masinája.

Mark Cerny egy órán keresztül elemezte, hogy mit fog tudni a Sony következő generációs masinája.

A Sony alaposan megváratta a rajongóit, azonban a mai napon közreadta a PS5 pontos specifikációit. Mint kiderült, az idei GDC-n (ami pont ezidőtájt zajlott volna, mielőtt a világjárvány miatt elhalasztották) szerették volna leleplezni a dolgot, most pontosan az oda szánt előadás ment le egy streamben.

Egész pontosan Mark Cerny, a PS4 és PS5 atyja tartott egy igen mély, részletekbe menő technikai prezentációt. Aki tehát kinézetre, árra, játékokra volt kíváncsi, csalatkoznia kellett, de ilyen ígéret nem is volt, ennek nem most volt itt az ideje.

Hosszas felsorolás helyett, idebiggyesztem a konkrét számokat, a táblázatban a PS4-hez mérten lehet összehasonlítgatni a teljesítményt. A kicsit is technikaibb beállítottságúaknak azonban ajánlom a teljes előadás megnézését (vagy legalább a Digital Foundry összefoglalóját), mert számos érdekes részletre derült fény.

Tudom rengetegen most vadul keresgélik az Xbox Series X számait (tessék), hogy utána levonhassák az egyenesági következtetést: “nna, gyengébb”. A dolog azonban nem ilyen egyszerű. A két konzol alapja nagyon hasonló (amit eddig is megjósoltak a megbízhatóbb források), a teraflops különbség pedig nehezen mutatja meg, hogy melyik konzol milyen erős lesz. Ez nem egy egzakt mérőszám ugyanis, nagyon nehéz direkt összehasonlítást tenni a szakemberek szerint is.

Az igazi finomságok a részletekben bújnak meg, például a PS5 fő erőssége a villámgyors SSD megoldás lehet, ami új lehetőségeket nyújthat a játéktervezésben is a konkurenciához képest. A másik érdekesség az SSD mérete, ami alapján csak nagyon merészen saccolni lehet, hogy a Sony inkább egy alacsonyabb árat célozhat be, sem mint a legerősebb hardware elkészítését, ahogyan a rivális ki is nyilatkoztatta.

Végezetül még egy érdekesség van, ami kiderült és nem biztos, hogy mindenkinek ínyére lesz. A visszafelé kompatibilitás sokaknak nagyon fontos szempont, viszont a startnál ez nem biztos, hogy 100%-os lesz a PS4 címek esetében. A száz legnépszerűbb címet próbálják majd elérhetővé tenni, hogy később hogy alakul az pedig a jövő zenéje. Ugyanígy nem volt szó a régebbi rendszerek (PS1, PS2, PS3) kompatibilitásáról.

Még több a témában...

Monster Hunter kollaboráció a Monster Hunter World: Iceborne világában

Fonyódi Dávid

TESZT: Godfall

Sinka Tamás

Kínába kalauzol a Hitman 3 új előzetese

Fonyódi Dávid

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat