Game from Wide Screen
Image default
Nintendo PC PlayStation Tesztek Xbox

JÁTÉKTESZT: Mortal Kombat 11: Aftermath

Szórakoztató, de túlárazott kiegészítő pofozkodás.

Szerintem nincs olyan ember a világon aki ne halott volna már a Mortal Kombatról. A franchise egyszerűen annyira régóta fut és legyen szó a játékokról, a filmekről, egyszerűen nem lehetett az elmúlt évtizedekben elmenni mellettük, legalább futólagosan mindenki találkozott velük. Az én találkozásom igen korán megvolt, tekintve, hogy a 90-es években kezdtem meg videójátékos pályafutásomat. Akkor a szülők jóval kevesebbet szóltak bele mivel is ülünk le játszani a szabadidőnkben. Így gyorsan előkerült a haverokkal eleinte a szokásos sárga kazis famiklónokban, majd PC és PlayStation platformokon is. Valahogy engem sosem ejtett rabul, persze mint minden ifjú én is imádtam nézni ahogy fröcsög a vér a karakterekből. De valószínűleg mivel igen csak béna voltam, nem ragadott magával.

Egészen addig míg a Mortal Kombat Trilogy játéktermi változatával nem lett alkalmam játszani. Na ott már megértem én is a dologra és azon a nyáron a nagymamánál töltött nyaralás és egyéb látogatások során minden spórolt pénzem, 20-as formájában landolt az adott gépezetben. Ezek után már én is vadásztam a lehetőséget, hogy játszhassam a játék minden egyes darabját. Azonban a PS3/Xbox360 érában elfogyott a lendületem és már nem tudott lekötni a franchise, kimaradtak az újabb epizódok. Így számomra az Aftermathnél egyenes ágon érkezett a 11. rész is. Mégsem ülhettem le tudatlanul. Na de nézzük is mit kapunk ebben a vaskos kiegészítőben.

A Mortal Kombat 11 amúgy sem volt éppen rosszul felszerelt játék, megannyi választható karakter, pálya mellett remek grafikát és sztorit is kaptunk a pénzünkért. Amihez már így is rengeteg bővítmény érkezett a megjelenés óta. A történet bemutatását hanyagolnám. Szerintem képtelenség úgy beszélni róla, hogy nem lövöm le a főjáték végét. Persze mondhatjuk, hogy nem friss már a játék, de nem venném el az élményt attól, aki hasonló cipőben jár mint én. Maradjunk annyiban, hogy kellően őrült, kidolgozott és a jó értelemben vetten gagyi, ahogy az a franchise-tól elvárható. Van itt időutazás, ármány és intrika, lehetetlen helyzetek és azok váratlan megoldása.

Néhány szót ejtsünk a grafikáról, ami tényleg szemet gyönyörködtető, ahogy a főjátékban is volt. A képfrissítés tökéletes, soha sem esik le, meg sem reccen. Már-már olyan érzésünk támadhat a folyékony mozgástól mintha nem is konzolunk renderelné. A vér és a röntgenképek természetesen maradtak és szemkápráztatóak, gyakran kaptam azon magam, hogy odanyúltam a megsérült testrészhez. A dolog annyira brutális, hogy gyengébb gyomrúaknak nem is szívesen ajánlom a játékot. Tényleg minden egyes képi megjelenése ezeknek a sérüléseknek hibátlanul és kendőzetlenül kerül ábrázolásra. A hangok is nagyon rendben vannak. Egészen túlvilági, ahogy halljuk a csontok ropogását, a vér fröccsenését, de hát ugye erről híres a széria, mondhatni már a védjegyükké vált.

A játékmenet a megszokott és nem igényel igazán semmilyen egyéb okfejtést. A hangulat viszont nagyon ott van a szeren, ahogy az általában lenni szokott. Minden egyes bevitt ütésünk olyan elemi erővel ér célt, hogy beleborsódzik a hátunk, a kapottakról ne is beszéljünk. Ahogy fentebb is írtam egyszerűen nekünk is fájni fog minden egyes bekapott találat. Talán ettől is működik idestova lassan 30 éve ennyire sikeresen a franchise.

Térjünk rá akkor, hogy mit is kapunk a pénzünkért. Vagyis először beszéljünk az árról, mely 40 dollár/euró, magyar valutában cirka 12.500 forint. Ez azért elég túlzó a sztori kiegészítőért, tekintve hogy egy elég erős ingyenes frissítéssel párban érkezett. Egy cirka 3 órás bővítményről beszélünk, 5 fejezet, egyenként 6 harccal, plusz a három új karakter. Tekintve, hogy a Mortal Kombat 11 majdnem kétszer ennyi tartalmat ad, ha valaki most akarja beszerezni ezt az anyagot, ajánlom inkább a Mortal Kombat 11: Aftermath Kollectiont beszerzésre. Ez a csomag tartalmaz mindent ami eddig megjelent a játékhoz, természetesen az alapjátékkal együtt. A csomagot egyben, nagyjából 18 ezer forint körül tudjátok megvásárolni.

Az új karakterek név szerint RoboCop, Sheeva és Fujin mind nagyon egyediek, de erről majd később. Mert van itt más is ami a nem fizetős bővítményben érkezett. Van itt kezdésnek rögtön három új pálya, a Deadpool, a Soul Chamber és a Retrocade és ezekkel ugye érkeztek új, pályához kötött Fatality-k is, amik igazán erősre sikeredtek. Valamint a játék őrültségét mindig legjobban szimbolizáló Friendship kivégzések. Itt arról van szó, ha elvertük az ellenfelet, van egy rövid idő ahol szédelgését kihasználva különböző vérgőzös kivégzéseket tudunk prezentálni. Ám mostantól a Friendshipeknek hála nem kell a brutalitást folytatnunk, hanem jöhet a kacagás, melynek során Scorpion kilövi láncait, mellyel egy plüssmacit szigonyoz magához, vagy Sub-Zero, aki egy fagyiskocsit hajt, a T-800-as pedig motoros trükköket mutat be. Ez az a fajta hülyeség – szigorúan pozitív jelzőként – mely egyedivé teszi ezt a sorozatot és megannyi rajongó követelte vissza.

Na de térjünk akkor rá a három új karakterre. Az első Sheeva, a négykezű Shokan királynő, akit a 2011-es Mortal Kombat 9-ben irányíthattunk utoljára. Tőle azt kapjuk amit vártunk, nyers erőt és kegyetlen brutalitást. Hosszú ideje követelik visszatértét a játékosok, hát most megkapták. De talán ő a legérdektelenebb hármójuk közül. Másodikként itt van nekünk a detroiti fémzsaru, RoboCop aki már egy fokkal izgalmasabb karakter. Külön érdekesség, hogy arcát, már amikor látjuk, és hangját is Peter Weller, a karaktert eredetileg is megszemélyesítő színész adja. Elég erős távolsági harcos, kezdőknek főleg ajánlott és hamar fog sikerélményt adni a vele való játék. A végére hagytam a személyes kedvencemet Fujint, a szél istenét. Az ő stílusa igen csak egyedi, a levegőt és a szelet uralma alá hajtva olyan dolgokat vet be, mint egy köré idézett tornádó, amit nekünk kell irányítanunk. De mindezek mellett képes a légáramlatokon futni és szél erejével bevinni pusztító ütéseket.

VÉGSZÓ

Összességében a Mortal Kombat 11: Aftermath egy igazán tuti kiegészítés az alapjátékhoz, főleg ha egybe vesszük az egy időben érkező ingyenes frissítéssel. Azonban az ára miatt azt mondanám várjatok vele egy akcióig, ennyiért, ez a csekély tartalom sajnos nem igazán éri meg. Az eddigi bónuszkarakterek megvásárolhatóak voltak jóval olcsóbban egyesével. Bízzunk benne, hogy a készítők elérhetővé teszik a harcosokat külön-külön is kedvezőbb áron, ne adj Isten a sztori dlc-t is olcsóbban a karakterek nélkül. Aki pedig nem bír várni az egy igazán szórakoztató néhány órával és kemény új karakterekkel tudja frissíteni a már megunt játékát.

Még több a témában...

Monster Hunter kollaboráció a Monster Hunter World: Iceborne világában

Fonyódi Dávid

TESZT: Godfall

Sinka Tamás

Kínába kalauzol a Hitman 3 új előzetese

Fonyódi Dávid

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat