Game from Wide Screen
Image default
PlayStation Tesztek

BEMUTATÓ: Marvel’s Spider-Man: Remastered

Ha volna két életem, akkor is újra Spider-Man lennék.

Alig több mint két héttel vagyunk túl a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales megjelenésén. A játékot teszteltük és imádtuk, csupán két komolyabb hiányérzetünk volt, tekintve hogy a PS4-es változathoz volt szerencsénk. Nem láthattuk a fejlettebb grafikát és/vagy képfrissítést, no meg az első rész felpimpelt változatát, amely csak a PlayStation 5-ös Ultimate Edition kiváltsága.

Szerencsére azóta megjelent a Sony új konzolja (amelyet abból is tapasztalhattatok, hogy elképesztően sok rá készült játékot mutattunk be az elmúlt egy hétben), s így az új változat is a játékból. Mivel maga a sztori, a játékmenet és a legtöbb dolog nem változott, ezért most ezekre a részekre nem térnénk ki külön. Sőt pontozni sem fogjuk, hiszen a korábbi tesztünk mindent elárul ilyen tekintetben a játékról. Fókuszáljunk tehát inkább az újdonságokra, amit az új generáció hozott el nekünk, azon belül is a Marvel’s Spider-Man: Remasteredre, amely a két évvel ezelőtti eredeti első rész felújítása.

Tisztázzuk is először, hogy miért csak PS5 a platform, és hogyan kaparinthatjuk meg a játékot. Az első kérdésre viszonylag egyszerű felelni: ez elsősorban egy vizuális upgrade, amely az új konzol lehetőségeit használja ki. Sok másik címhez csak patchek készülnek (vagy az sem), az Insomniac a Miles Morales megjelenése kapcsán úgy gondolta, hogy ettől elegánsabb megoldást választ és ezért döntöttek a remaster mellett. Ennek okán PS4-re nem volt értelme kiadni, hiszen továbbra is változatlanul elérhető a 2018-as kiadás, sőt azóta többször is jelentősen esett már az ára.

A második kérdés kicsit fogósabb, de nem lehetetlen megválaszolni. A Remasteredet kétféleképpen vásárolhatjuk meg. Az első és legegyszerűbb, ha fent már említett Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Editiont szerezzük be, ez tartalmazza a címadó játék mellett a két évvel ezelőtti felújítását is. A másik út, hogy ha a meglévő sima Miles Morales kiadásunkat bővítjük (ez lehet egy PS4 változat is, hiszen az ingyen tartalmazza a PS5 kiadásra való upgrade lehetőségét). Ilyenkor a játék főmenüjében jelenik meg egy vásárlási opció és nagyjából 20 USD-nyi összeget leszurkolva már egyből két Spider-Man játékunk lesz.

Egy másik fontos kérdés volt, hogy a korábbi mentésünket használni tudjuk-e majd és mi lesz a trófeákkal (sokan úgy tervezték, hogy PS5-ön maxolják ki a korábban félbehagyott kalandjukat). A Sony nem tervezte eredetileg ennek támogatását, ugyanis technikailag egy új játékról beszélünk. Azonban akkora volt a játékosok felháborodása, hogy mivel nyitócímről van szó, engedtek a nyomásnak és az Insomniac a héten ki is adott egy frissítést, amivel áthozhatjuk az adatainkat PS4-ról.

Kipróbáltuk a dolgot és remekül működik. Mind a Miles Morales mint az sima Spider-Man esetében egy-egy mentést tölthetünk fel a felhőbe, amelyet aztán importálhatunk a PS5-ös változatokban. A fejlesztés annyira jól működik, hogy a megszerzett trófeáinkat is áthozza a rendszer, így tényleg teljes mértékben ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk. Részemről ilyen gyorsan még nem volt platina trófeám, ugyanis én már letudtam PS4-en ezt a feladatot.

No de akkor mindezek tisztázása után térjünk rá a valódi újdonságokra. Mivel párhuzamos fejlesztés folyt, ezért a következőkben leírtak ugyanúgy igazak a Miles Morales PS5 kiadására, mint a Remasteredre. A látványt tekintve két lehetőségünk van. Vagy a képminőségre megyünk rá és élvezzük a ray tracing technológia vívmányait és egyéb grafikai újításokat (mint extra effektek, feljavított textúrák és új bevilágítás), vagy az ezzel járó 30 FPS helyett a performance módot és ennek a képfrissítésnek a dupláját választjuk. A felbontás mindkét esetben 4K marad, úgyhogy pusztán az a kérdés, hogy a  zökkenőmentesebb framerate-et, vagy az extra vizualitást részesítjük előnyben. Akármelyikre is voksolunk, nem fogunk rosszul járni. Nincs olyan negatív élmény, mint a Godfall esetében, hogy a 30 FPS változat szaggatna.

Az egyéb PS5-ös vívmányok is használatba kerültek, vagyis a Dual Sense előnyeit is élvezni fogjuk. Van és élvezetes tehát a haptic feedback és az adaptív ravaszok is sokat hozzáadnak a New Yorkban való lengedezés élményéhez. A 3D audio is sokat adhat a hangulathoz, szóval ha rendelkezünk hozzá való fülessel, akkor nem fogjuk bánni hogy ilyesmire áldoztunk. Egy nyüzsgő város talán a legalkalmasabb terep egy ilyen élmény kipróbálásához. Végül az egyik legfontosabb újítást a maga passzív módján a PS5 hardware-e hozza: az SSD-nek hála eltűntek a töltési idők. Gyors utazásnál, vagy a játék betöltésénél szinte tényleg azonnal megkapjuk az irányítást, viszlát töltőképernyők.

Végül csak a tisztázás végett – a Marvel’s Spider-Man: Remastered az eredeti játék legteljesebb változatát tárja elénk, vagyis a csomag része a The City that Never Sleeps DLC három fejezete is. Ezen felül kapunk pár új gúnyát is, melyekből az egyik a 2012-es film, vagyis A csodálatos Pókemberben viselt ruhadarab.

VÉGSZÓ

Úgy gondolom, hogy a PS5-ös változatok elegendő okot adnak, hogy újra ellátogassunk New York City-be, akár télen, akár ősszel. Morgolódni legfeljebb csak azok fognak, akik egyszerre szeretnének ray tracinget és 60 FPS-t is – ez sajnos jelenleg nem lehetséges. Így is kisebbfajta csoda, hogy az Insomniac egy új spin-off mellett még egy felújítást is összerakott, valamint ne feledjük, hogy javában dolgoznak a Ratchet and Clank: Rift Aparton is. Ne legyünk tehát telhetetlenek, pár év múlva talán majd tart ott a technológia is, hogy ezt a két dolgot egyszerre élvezhetjük. Mondjuk a Marvel’s Spider-Man 2 megjelenésekor?

Még több a témában...

Ezek lesznek a márciusi PlayStation Plus játékok

Héja Szabolcs

Ezek történtek az idei első State of Play folyamán

Héja Szabolcs

Úgy néz ki meg is van az esti State of Play egyik címe

Héja Szabolcs